Koszyk Twój koszyk jest pusty ...

Kategorie

» Co oznacza specyfikacja ACEA

Co oznacza specyfikacja ACEA

SPECYFIKACJA ACEA

ACEA jest stowarzyszeniem utworzonym przez wiodących producentów samochodów w Europie. (Alfa Romeo, BMW, Citroen, Peugeot, Fiat, Renault, Volkswagen, Daimler Benz, British Leyland, Daf).

Organizacja ta powstała wskutek fuzji CCMC (Komitet Konstruktorów Wspólnego Rynku) ze stowarzyszeniem ATIEL (Techniczne Stowarzyszenie Europejskich Producentów Olejów Smarnych). Specyfikacja CCMC, powoli zastępowana przez ACEA, oznaczała swe produkty literką G - silniki benzynowe, literkami PD - silniki wysokoprężne do małych samochodów oraz literką D - silniki wysokoprężne do dużych samochodów.

Specyfikacja ACEA powstała po to, aby uzyskać wiarygodny poziom jakości, ułatwiony sposób eksploatacji i zagwarantować lepszą ochronę środowiska naturalnego.

Zastosowanie specyfikacji ACEA pociąga za sobą:

alt wprowadzenie nowych receptur z zastosowaniem innowacyjnych materiałów w porównaniu z tym, co jeszcze do niedawna stosowano.
alt analizę i certyfikowanie właściwości dla każdej stosowanej receptury
alt zobowiązanie producenta do nie zmieniania komponentów wchodzących
w skład receptury, która uzyskała certyfikat
alt certyfikację ISO 9001/2 instalacji produkcyjnych
alt przestrzeganie przez producenta norm ATIEL - stowarzyszenia, które wespół z Komitetem Producentów Dodatków określiło metodologię i parametry, które legły u podstaw certyfikatu ACEA.

Testy wymagane przez specyfikację ACEA stanowią uzupełnienie testów CCMC, przy czym takie uzupełnienie sprawia, że te ostatnie testy stają się bardziej surowe.

Litery (klasy) oznaczają różne typy silników, zgodnie z poniższym rozróżnieniem:

alt

A dla silników benzynowych

alt B dla silników wysokoprężnych Diesela do pojazdów lekkich
alt C dla silników benzynowych i Diesla z wtórnym obiegiem spalin i o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanych (SAPS)
alt E dla silników wysokoprężnych Diesela do pojazdów ciężkich

Kategorie odznaczone liczbami określają zróżnicowane zastosowanie w ramach pewnej określonej klasy, z czym związane są oczywiście różne cechy olejów.

Ostatnia aktualizacja specyfikacji ACEA miała miejsce w lutym 2007 roku.

alt

 

"A" - silniki benzynowe

A1 Fuel economy
A2 Wycofana
A3 Wysokie właściwości
A4 Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa
 A5  Fuel economy - wysokie właściwości


"B" - silniki wysokoprężne Diesla do pojazdów lekkich

B1 Fuel economy
B2 Wycofana
B3 Wysokie właściwości. Silniki z wstępną komorą spalania
B4 Wysokie własciwości. Silniki z wtryskiem bezpośrednim
B5 Wysokie właściwości


"C" -  silniki wyposażone w system wtórnej obróbki spalin

C1 Fuel economy - wysokie właściwości. Silniki wymagające olejów o niskim stopniu lepkości  spełniające wymagania EURO IV
C2 Fuel economy - wysokie właściwości. Silniki spełniające wymagania EURO IV
C3 Wysokie właściwości. Silniki spełniające wymagania EURO IV
C4 Wysokie właściwości. Silniki wymagające olejów o niskich wartościach SAPS i HTHS wyższym niż 3,5MPa.s spełniające wymagania EURO IV



"E" - silniki wysokoprężne Diesla do pojazdów ciężkich

E1 Przestarzałe

E2

Średnie właściwości
E3 Produkty do silników respektujących ograniczenia Euro II
E4 Produkty pół-syntetyczne/syntetyczne do long drain Euro II oraz Euro III
E5 Produkty do silników ograniczonych
E6 Produkty pół-syntetyczne/syntetyczne do long drain Euro III
E7 Produkty mineralne do silników respektujących ograniczenia Euro IV

 

 



 
Przejdź do strony głównej
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl