logo
shadow-top

Najczęściej zadawane pytania

Przygotowaliśmy zestaw najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczących działalności naszej firmy, a także tych związanych z eksploatacją samochodu.

AUTOGP

W AutoGP kupisz akumulatory, filtry (gazu, kabiny, oleju, paliwa, powietrza), płyny eksploatacyjne, oleje, smary, opony, części samochodowe do układu hamulcowego i kierowniczego, wycieraczki do szyb, łączniki stabilizatora, zestawy rozrządu, żarówki, chemię samochodową, akcesoria.

Tak, AutoGP zaprasza do swoich dwóch punktów serwisowych w Gliwicach, przy ul. Toszeckiej 7 i Gierymskiego 64.

Zakres usług AutoGP jest bardzo szeroki i obejmuje:

  • Mechanikę pojazdową (ogólną)
  • Remonty silników
  • Wymianę rozrządów
  • Wymianę sprzęgieł + koła dwumasowe
  • Wymianę tłumików
  • Elektromechanikę pojazdową
  • Diagnostykę komputerową
  • Dynamiczną wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów
  • Dynamiczną (ciśnieniową) wymianę płynu hamulcowego
  • Serwis okresowy klimatyzacji Stary czynnik R134a
  • Serwis okresowy klimatyzacji Nowy czynnik 1234yf
  • Sprawdzanie szczelności klimatyzacji Hydrogenem
  • Kompleksową naprawę klimatyzacji
  • Zbieżność i geometrię
  • Wulkanizację
  • Wymianę szyb
  • Regeneracje:
    • zacisków hamulcowych
    • głowic silnika
    • turbosprężarek
    • filtrów DPF
    • alternatorów i rozruszników
    • skrzyń biegów manualnych

AutoGP to profesjonalny zespół mechaników samochodowych w Gliwicach, którzy rzetelnie wyjaśnią wszystkie wątpliwości, a także doradzą wybór części lub zakres naprawy.

Udzielamy gwarancji na wszystkie wykonywane przez nas usługi oraz towary dostępne w sklepie (są one nowe i objęte gwarancją producenta lub dystrybutora).

Większość zamówień jest realizowana w terminie 1-3 dni roboczych. W przypadku odbioru osobistego, jest on możliwy zwykle po 2-3 godzinach od złożenia zamówienia.

EKSPLOATACJA SAMOCHODU

Olej wymieniamy zgodnie z zaleceniami producenta opisanymi w instrukcji obsługi samochodu. np. co 10 czy też 20 tys. km, lecz nie rzadziej niż raz w roku. W przypadku eksploatacji pojazdu w trudnych warunkach (jazda w gęstym ruchu miejskim i na krótkich trasach, nieużywanie samochodu przez dłuższy okres czasu, intensywne użytkowanie auta, częste poruszanie się po bezdrożach, modyfikacje podwyższające moc silnika, wysoki przebieg auta) olej należy wymieniać częściej – co 10 tys. km.

Utrzymuje się, że płyn hamulcowy należy wymieniać w całości co 2 lata lub co 40-50 tys. km. Płyn najlepiej wymieniać w serwisie bądź w zakładzie mechanicznym. Przeszkolone i wykwalifikowane osoby wymienią nie tylko cały płyn, ale także prawidłowo odpowietrzą układ hamulcowy i oddadzą samochód w pełni sprawny.

W zależności od rodzaju płynu, należy go wymieniać co 2-3 lata, a maksymalnie co 5 lat. Informacje o tym, jak typ płynu powinniśmy zastosować i po jakim czasie należy go wymienić, znajdziemy w instrukcji obsługi auta lub w serwisie.

Z wymianą rozrządu nie należy zwlekać – warto trzymać się zaleceń producenta. Ten niepozorny „kawałek gumy” to często być albo nie być silnika w Twoim aucie. Pasek rozrządu przenosi napęd z wału korbowego na wałek/wałki rozrządu, a co za tym idzie – jest pośrednio odpowiedzialny za sterowanie czasem otwierania i zamykania zaworów. Każda nieprawidłowość w pracy układu rozrządu powoduje zaburzenie w pracy silnika.

Układ hamulcowy jest jednym z najbardziej istotnych w naszym samochodzie – od jego skuteczności zależy zdrowie, a nawet życie osób podróżujących, a także innych użytkowników dróg. W przypadku klocków hamulcowych wymiana następuje nawet 2-3 razy częściej, niż tarcz. Powinno się je wymienić, gdy grubość będzie na minimalnym poziomie, średnio co 30-40 tys. km. Tarcze natomiast wymagają wymiany zwykle po przejechaniu 70-80 tys. kilometrów. Zależy to jednak w dużej mierze od stylu jazdy i od tego, jak często korzystamy z pojazdu.

Częstotliwość wymiany filtrów nie powinna być uzależniona tylko od zaleceń producenta czy mechanika, ale przede wszystkim od stylu jazdy i przeznaczenia samochodu.

  • Filtr paliwa – raz na rok lub wg wskazań producenta
  • Filtr powietrza – raz na rok lub wg zużycia
  • Filtr oleju – raz na rok lub wg stanu oleju
  • Filtr kabinowy – 2 razy do roku lub wg zużycia